jump to navigation

Akademi Fantasia 7: Pemenang berkelayakan, kualiti pelajar mengecewakan! Mei 18, 2009

Posted by Firdaus Rosli in Uncategorized.
Tags: , , ,
trackback

Tahniah kepada Hafiz yang baru sahaja memenangi Akademi Fantasia 7 Sabtu lalu, anda benar-benar seorang pelajar berdedikasi dan konsisten, itu melayakkan anda memenangi gelaran juara. Rupa-rupanya ramai yang sudah tidak kisah dengan program tersebut yang dilihat semakin membosankan dari tahun ke tahun. Konsert akhir Sabtu lalu tidak diketahui ramai selain daripada para penonton setia program.

Selain itu, saya juga ada pesan untuk setiap peserta akhir untuk dibawa ke seluruh karier mereka di masa depan. Mungkin agak terlewat, namun maafkanlah saya kerana saya baru sahaja pulang dari kem selama 3 hari di Bentong.

Hafiz: Teruskan sikap rendah diri anda, dan keinginan untuk terus mencuba sesuatu yang baharu. Apa yang dipelajari dari AF belum mencukupi untuk menjadi seorang bintang hebat, teruskan pembelajaran anda bersama guru-guru seni lain yang hebat-hebat belaka.

Aril:Anda punya ciri-ciri bintang, punya keyakinan diri yang hebat. Namun, perbaiki mutu vokal anda jika mahu bertahan lama.

Akim: Anda juga antara pelajar kegemaran saya di AF7, namun tidak menang kerana tidak mempunyai ramai penyokong setia. Teruskan dengan imej baru ini, cubalah untuk bergerak bebas untuk lebih berjaya.

Yazid: Anda adalah pelajar yang paling tidak disukai saya di AF7, kerana anda terlalu kerap nampak “blur” dan kelihatan tidak bersungguh-sungguh. Jika anda terus sebegini, alamatnya anda harus cari kerja lain atau kembali ke pekerjaan asal. Jangan merasakan bahawa sebagai seorang pelajar final, anda punya keistimewaan dan peluang yang banyak, itu memang tidak benar, terutama bagi pelajar seperti anda yang tidak menyerlahkan kemampuan sepenuhnya.

Isma: Tujuan anda untuk menyertai AF7 hanyalah untuk menjadi artis rakaman, namun kesungguhan anda telah membawa anda menjadi seorang finalis. Mungkin anda akan menjadi seorang artis rakaman, namun identiti diri harus ada, jadikan anda berbeza dari yang lain kerana saya yakin anda pasti boleh melakukannya. Anda Ibu Hebat dalam senarai saya!

Selain itu, jika Astro mahu teruskan lagi program ini, ambillah teladan dari program-program mantap seperti One In A Million, atau American Idol. Dua program ini dapat bertahan lama dan memberikan sesuatu yang berbeza setiap tahun kepada para penontonnya. Jika boleh, ambillah beberapa orang dari produksi One In A Million, kerana hasil kerja mereka sangatlah hebat.

Lagi satu, hentikanlah sistem AF Masuk yang jelas tidak adil itu, ramai tidak menyukainya. Pilihlah pelajar-pelajar yang lebih baik untuk musim ke-8 nanti, tunjukkan pada dunia bahawa Malaysia tidak ketandusan rakyat yang berbakat dan berpotensi.

Komen-komen»

No comments yet — be the first.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: